torsdag 24. september 2015

Oppskrift: fullkornsvafler


Jeg elsker når man finner sunne gode alternativer til mat som egentlig befinner seg på "nei"listen, hvertfall i hverdagen. Jeg elsker vafler, så når jeg endelig fant en oppskrift på gode, sunne vafler ble jeg veldig glad! De er uten tilsatt sukker og med 100% fullkorn. Så, da er det til og med lov å spise vafler på en onsdag. 

Du trenger:
(6 vaffelplater)

♥ 4 egg
♥ 140g mager kesam
♥ 5 ts splenda (evnt annen søtning)
♥ 1 ss kardemomme 
♥ 80g havregryn (lettkokte)
♥ 80g Fibra fullkornsmel
♥ Litt vann




Bland alle ingrediensene til en jevn røre. Tilpass med litt vann for passe tykkelse. La deretter røren stå i kjøleskapet i ca 30 min. 

Så er det bare å steke nydelige, sunne vafler!
Namnam ♥ 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar